Lillemor<3

 

Den här sötnosen har jag spenderat en stor del av fredagen med. Det var spökjakt i stallet och min lillasyster var en av arrangörerna och snäll storasyster som jag är traskar jag  ut i leriga hagar med mamma en fredagseftermiddag för att leta efter spöken och hitta poängspromenadfrågor i ljusskenet av en ficklampa. Efter ungefär en halvtimmes promenad lämnade vi in vår lapp med alla rätta svar och försäkte svara på utslagsfrågan, "gissa hur många skruvmakaroner det finns i burken". Min första tanke var 174, mamma sa att det inte var över 100 så jag ändrade till 74.  I väntan på att de skulle räkna svaren och sådära anordnade de ponnyridning för de små barnen. Jag gick in i stallet och kröp ihop i ett hörn hos Lillemor, bara satt där och pratade med henne ett bra tag. Hon luktade på mig och jag klappade, kliade henne där jag vet att hon älskar att bli kliad. Hon värmde mig och lyssnade när jag pratade. När jag kom ut igen skulle de meddela vilka som vunnit poängpromenaden, well, tre namn som inte började med Sandra ropades upp, jag vinner aldrig. Det är orättvist, men skitsamma, iaf, den där utslagsfrågan, 168 jävla skruvmakaroner, varför lyssnade jag på mamma?

Jag fick iaf övningsköra hem, automatväxlad bil är tråkigt, mkt roligare med en manuell, då får man ju köra. Väl hemma, satt Lotta, Martin och Max i köket med en ähm, jaa.. inte nykter Rickard. Max är en söt bebis, han var helt fascinerad av mitt hår och pratade med mig, fast när jag skulle hålla honom var det inte kul längre, då skulle han skrika och var helt plötsligt jättehungrig och saknade pappa. Men jaa, iaf så ska jag hem till dem på måndag och ordna ett CV att skicka in till Volvo, ska söka kvälljobb, massa pengar för ett grymt roligt jobb av vad Lotta förklarade!

Well.. vissa människor förvånar en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback